Microgreens. Για να δούμε τι είναι.

Τα microgreens είναι νεαροί βλαστοί λαχανικών, οι οποίοι αναπτύσσονται είτε μέχρι τα πρώτα πραγματικά φύλλα είτε μέχρι τους κοτυληδόνες.

Αν και τα Microgreens είναι ήδη δημοφιλή στη Βόρεια Αμερική, αλλά και στη Βόρεια Ευρώπη, την Ασία και την Ωκεανία όπου χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο από chefs για την δημιουργία gourmet  πιάτων ή πιάτων υψηλής γαστρονομίας και να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, όλο και περισσότεροι άνθρωποι που ανησυχούν για την υγεία τους και είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με αυτήν και την ποιότητα των τροφίμων έχουν αρχίσει και ασχολούνται με αυτά.

Παρόλο που χρησιμοποιούνται συχνά με κύριο σκοπό την αισθητική αναβάθμιση του στολισμού των πιάτων (garnish), τα microgreens έχουν επίσης πολύ καλό θρεπτικό προφίλ και αντιπροσωπεύουν σήμερα μία από τις πιο ενδιαφέρουσες καινοτομίες στην αγορά νωπών οπωροκηπευτικών σε βαθμό που να θεωρούνται «super foods», καθώς εκτός από την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών μπορούν επίσης να παρέχουν βιοδραστικές ενώσεις ικανές να βελτιώσουν ορισμένες λειτουργίες του οργανισμού ή/και να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών.

Χάρη  δε στις μοναδικές ιδιαιτερότητές τους, τα microgreens είναι μια πλούσια πηγή τροφής και για ιδιαίτερα απαιτητικές κατηγορίες καταναλωτών, όπως οι χορτοφάγοι και οι vegans, που μπορούν να διαφοροποιήσουν και να εμπλουτίσουν τη διατροφή τους χρησιμοποιώντας τη μεγάλη ποικιλία διαθέσιμων microgreens.

Μια πρόσφατη μελέτη, που διεξήχθη από ομάδα ερευνητών του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA) και του Πανεπιστημίου του Maryland, αναλύοντας τη συγκέντρωση βιταμινών (βιταμίνη C, E και K) και καροτενοειδών (β-καροτίνη, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη) σε είκοσι πέντε ποικιλίες microgreens, έδειξε ότι σε σύγκριση με τα συνηθισμένα λαχανικά, τα οποία συλλέχθηκαν στο τυπικό στάδιο εμπορικής ωρίμανσης, τα microgreens έχουν περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ενώσεις ακόμη και δέκα φορές υψηλότερη.

Για παράδειγμα, στην περίπτωση του κόκκινου λάχανου, συγκρίνοντας την ποσότητα των προαναφερθεισών βιταμινών στα microgreens με τα ίδια είδη που συλλέχθηκαν σε τακτική φάση ωρίμανσης, τα microgreens έδειξαν μια μέση περιεκτικότητα σε βιταμίνη C έξι φορές υψηλότερη (147 έναντι 23,5 mg / 100 g νωπού προϊόντος), 400 φορές υψηλότερη τιμή της βιταμίνης Ε (24,1 έναντι 0,06 mg / 100 g) και 60 φορές υψηλότερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ (2,4 έναντι 0,04 μg / g).

Λαμβάνοντας υπόψη τα επίπεδα ημερήσιας πρόσληψης που συνιστώνται από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) για τη βιταμίνη C (60 mg), τη βιταμίνη Ε (13 mg) και τη βιταμίνη Κ (70 μg), ακόμη και λίγα γραμμάρια microgreens μπορούν να ικανοποιήσουν πλήρως την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη αυτών των τριών βιταμινών.

Π.χ.  για έναν ενήλικα μεσαίου βάρους, η κατανάλωση περίπου 41 g red cabbage microgreens (κόκκινο λάχανο) θα ήταν αρκετή για την εκπλήρωση της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης C ή 15 g radish microgreens (ραπανάκι) ικανοποιούν την ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης Ε και μόνο 17g amaranth microgreens (αμαρανθος) θα ήταν επαρκείς για να ικανοποιήσουν την ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης Κ. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι, σε σύγκριση με τα παραδοσιακά λαχανικά που χρησιμοποιούνται συχνά μαγειρεμένα, η κατανάλωση ακατέργαστων microgreens έχει το πλεονέκτημα ότι αποφεύγεται η απώλεια θρεπτικών συστατικών ή η υποβάθμιση θερμοευαίσθητων βιταμινών.

Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On TwitterVisit Us On LinkedinCheck Our Feed